În acest articol vom relata cum să organizați și să mențineți controlul stocurilor.
Avantajele automatizării depozitului
-
vă permite să simplificați activitatea magazinului și
-
este un impediment privind deficitul
-
fără rafturi goale și
-
mai puține loturi de bunuri nepopulare în stoc.
În acest articol, vom informa lucrătorii din depozit și conducerea:
-
Cum să plaseze mărfurile în depozit, astfel încât angajații să lucreze mai repede și să evite erorile
-
Cum să se reducă procentul de expirări și să se exclude reclasificările de mărfuri
-
Cum să se remidieze lucrul în comun între contabilitate și depozit
-
Cum să se facă returul unui produs defect unui furnizor
-
Cum să se simplice inventarul, să se elimine furtul și să crească loialitatea clienților dintr-o singură lovitură.
I) Principiile și obiectivele evidenței la deposit
Contabilitatea la depozit vă va ajuta să optimizați procesele de afaceri și eficiența angajaților.
Realizează o serie de sarcini importante:
-
Controlul soldurilor și stocurilor
Scopul principal este să vă asigurați că cantitatea bunurilor coincide cu cea reală.
Nu va fi necesară verificarea permanentă înainte de fiecare vînzare. -
Planificarea obiectivă a achizițiilor
Utilizând analiza stocului și a mișcării mărfurilor, puteți prevedea numărul mediu de vânzări și puteți planifica achizițiile, astfel încât să existe în suficiență și în același timp, mărfurile să nu rămînă neutilizate.
-
Facilitarea procesului de inventariere și găsirea unităților potrivite
Când este ordine la depozit, devine mult mai ușor să renumărați și să căutați bunuri pentru a fi eliberate clienților.
-
Sistematizarea catalogului de bunuri
Dacă aveți o mulțime de articole în depozit, le puteți organiza, de exemplu, împărțindu-le pe categorii și grupuri.
Fiecare categorie poate fi păstrată într-o locație diferită pentru a facilita strîngerea comenzilor și livrările. -
Reducerea erorilor și furtului
După implementarea evidenței la depozit, toate intrările, anulările și transferurile vor fi documentate și afișate în sistemul pe care îl utilizați.
Drept urmare, veți avea mai puține lipsuri, excedente, furturi, precum și erori în timpul vânzărilor și la înregistrarea comenzilor. -
Optimizarea și zonarea teritoriului depozitului
Gestionarea stocurilor vă va ajuta să găsiți articole vechi care trebuie anulate sau vândute la un preț promoțional.
Să găsiți, de asemenea, mărfuri defecte, pentru depozitarea cărora merită să organizați un loc separat.
Drept urmare, va deveni clar ce este localizat și unde. -
Îmbunătățirea eficienței angajaților
Nu mai trebuie să petreacă mult timp căutând produse și completarea comenzilor.
Printre evidenței la depozit se numără:-
Planificarea
lucrările trebuie efectuate în conformitate cu programul, iar depozitarul, de exemplu, trebuie să înțeleagă în ce zile să aștepte sosirea mărfurilor și când va fi următoarea inventariere.
-
Contabilitate veridică
mărfurile și piesele de schimb ar trebui luate în considerare pe baza disponibilității efective, și nu din cuvintele colegilor.
-
Responsabilitate
toate operațiunile de depozit trebuie reflectate și efectuate în timp real, astfel încât să nu se întâmple ca înregistrarea în program să fie efectuată înainte de sosirea efectivă a mărfii și să fie vândute mai multe unități cuiva, iar acestea să fie defectate.
-
Raportare
este necesar să se păstreze o arhivă cu documente de primire, radiere, transferuri, returnări, stocuri etc.
Deci, puteți să restabiliți oricînd evenimentele necesare din memorie.
-
Acum știți la ce servește evidența la depozit, astfel încât să puteți vorbi despre metodele și caracteristicile întreținerii sale.