Este aproape imposibil să identificăm o metodă universală. Totul depinde de asortimentul dvs. și de volumul nomenclaturii.
Alegeți din listă opțiunea care vi se potrivește cel mai bine:
-
După nomenclatură
nu prevede divizarea în categorii și grupuri. Fiecare poziție are propria cartelă. Această metodă este potrivită pentru companiile cu o cifră de afaceri mică.
-
După grad
mărfurile sunt stocate pe grade (grupuri sau subgrupuri) și denumire, fără evidența loturilor și costurilor de achiziții. Adică, noile unități sănt adăugate la pozițiile din stoc, indiferent de furnizor, cost și data primirii.
Articolele vor fi selectate aleatoriu pentru vânzare, transfer sau radiere. Pentru a evalua costul acestora, puteți utiliza metoda FIFO (primul primit – este primul vîndut), calculul prețului mediu sau evaluarea bunurilor conform ultimilor achiziții.
Metoda gradală ajută la utilizarea economă a spațiului depozitului, la gestionarea eficientă a soldurilor și prevede posibilitatea stocării pe categorii.
Dintre minusuri, se poate evidenția dificultatea de a împărți bunurile de același tip / tip la prețul de primire. -
Pe loturi
fiecare lot primit este stocat separat de cele anterioare. Pentru un lot nou, trebuie să deschideți o cartelă specială pentru a introduce ulterior în ea informația despre mișcările mărfurilor incluse. După vânzarea tuturor articolelor din lot, trebuie să închideți cartela și apoi să întocmiți un act de cheltuieli a stocurilor.
Această metodă este convenabilă pentru companiile care realizează același tip de bunuri cu o perioadă de valabilitate limitată. Cu ajutorul său, puteți consolida controlul asupra siguranței stocurilor și reduce la minimum probabilitatea de resortare. Totodată, spațiul depozitului va fi utilizat mai puțin rațional și pot apărea dificultăți în gestionarea operațională a stocurilor, deoarece evidența se efectuează conform blancurilor diferite. -
Pe loturi și grade
mărfurile primite sunt înregistrate și depozitate pe loturi. În același timp, pozițiile din loturi sunt împărțite pe grade. Această metodă este deseori utilizată atunci când există o gamă largă de bunuri.
Dacă, după implementarea evidenței la depozit, informațiile despre circulația mărfurilor sunt complet reflecatate în documente, și poziția necesară poate fi găsită cu ușurință și eliberată, înseamnă că evidența se efectuază în mod regulamentar.
Dar nu există nicio limită la perfecțiune! Prin urmare, într-unul dintre articolele următoare vom vorbi despre cum să automatizăm evidența la depozit, utilizând un sistem CRM.