Bazele implimentării evidenței manageriale a unei întreprinderi
În orice proiect la scară largă, precum construirea unui sistem de contabilitate magerială, este necesar să se creeze un model metodologic.
Aceasta implică 2 pași în definirea situației „așa cum este” («as is») și „așa cum ar trebui să fie” («as to be»).
Am dori să atragem atenția asupra faptului că acești doi pași sunt cei mai importanți din întregul proiect.
Costul erorii este mare, deci asigurați-vă că ați completat toate punctele de mai jos.
Pasul 1) Analiza activității curente a întreprinderii:
Acestea sunt descrieri ale statului „așa cum este”
Este necesar pentru:
-
cunoașterea în detaliu a proceselor de afaceri;
-
înțelegerea cine și unde introduce informațiile;
-
prin care canalele sunt distribuite informații în cadrul întreprinderii;
-
ce sisteme informaționale sunt utilizate;
-
unde este stocată baza de cunoștințe – informațiile accumulate pe perioada de funcționare a întreprinderii;
-
găsirea practicilor utile și soluțiilor de afaceri în starea actuală;
-
reducerea volumului a ceea ce trebuie reintrodus și astfel reducerea bugetele, timpul de implementare și nivelul de stres pentru angajați.
În mod ideal, modelul „așa cum este” ar trebui să fie trasat sub formă de procese de afaceri.
Dar, în principiu, orice format este potrivit, care este de înțeles atât pentru grupul de implementare a evidenței manageriale, cât și pentru angajații cheie din fiecare departament inclus în grupurile de implementare.
Pasul 2) Construirea modelului „așa cum ar trebui să fie”
La acest pas, este necesar să se descrie modul în care procesele de afaceri ar trebui construite într-un mod nou.
Metodologia contabilității de gestiune se bazează pe:
-
determinarea obiectivului final – ce indicatori sintetici sunt importanți pentru a obține în cele din urmă (Earnings before interest, taxes, depreciation and amortization (EBITDA), Return On Assets (ROA), Working Capital (WC), и .т.д.);
-
o defalcare analitică a acestor indicatori – în funcție de analiști, va fi convenabil să vedeți numerele și să gestionați întreprinderea (de către Centrul de responsabilitate financiară, de comenzi, de tipuri de produse etc.);
-
formarea proceselor de afaceri pentru a realiza agregarea informațiilor la toate nivelurile de contabilitate pentru analiștii specificați.