Alegerea software-ului în care se va ține contabilitatea de gestiune este un pas foarte important.
Recomandarea noastră insistentă este de a alege un program în care va fi posibil să se desfășoare activități operaționale și, în paralel, să genereze automat evidența managerială.
În cele din urmă, acest lucru vă va aduce economii mai mari decât achiziționarea de module individuale, programe în care veți transfera informațiile primare și să adăugați manual analitica evidenței manageriale.
O schimbare de software poate fi, de asemenea, asociată cu optimizarea proceselor de afaceri, identificarea și distrugerea proceselor paralele, introducerea dublă și așa mai departe.
Adică, împreună cu introducerea evidenței manageriale, implementați și o abordare de proces în companie.
Astăzi există multe ERP și sisteme de management care pot fi integrate corect în activitățile întreprinderii.
Aceste sisteme sunt adaptate la diferite sectoare de activitate și conțin diferite „jetoane” potrivite pentru o anumită întreprindere, dar trebuie întotdeauna să fii pregătit că un anumit formular sau proces să fie completat de tine.
Faza activă de implementare
Pentru ca noul sistem de contabilitate să funcționeze, formularele originale trebuie completate corect (raportarea și informațiile primare trebuie să intre în sistem la punctul de „intrare”).
Cel mai adesea, punctul de intrare este în fabricație atunci când vine vorba de raportarea producției pe tură, în departamentul de vânzări atunci când se încheie un nou contract, în departamentul de achiziții când se comandă materii prime sau servicii și așa mai departe.
Orice sistem, cel mai bun, nu va funcționa dacă este utilizat greșit.
În faza activă, instruirile, prezentările, instrucțiunile și documentele de reglementare vor deveni instrumente pentru comunicarea cu utilizatorii.
Și din nou, să fim atenți – sprijinul din partea conducerii este, de asemenea, foarte important.