Dragi prieteni!
Suntem bucuroși să anunțăm ieșirea unei noi versiuni de Contabilizare 4.0.129.
pe platforma 1C:Întreprindere 8.
Numărul relizului 4.129
1. Conform Ordinului nr. 65 al Ministerului Finanțelor al Republicii Moldova, cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special “Aviz de însoţire a mărfii”, în soluția tipică Contabilizare 4.0 a fost adăugat formularul imprimabil al avizului în documentul – Factură.
Atunci cînd se bifează cîmpul cu Avizul în partea tabelară a documentului, pe lângă Contul de evidență al nomenclaturii apare și Contul de evidență al nomenclaturii transferate, al cărora parametri se setează în Servis / Înregistrări contabile / Nomenclatura.
La validarea facturii de vînzare cu bifarea Avizului de însoțire se formează înregistrările contabile, cu trecerea de pe contul de evidență al nomenclaturii pe contul de evidență al nomenclaturii transferate, pentru o evidență corectă și divizarea corectă a soldurilor.
La sfârșitul lunii, este posibilă completarea automată a Facturii de vînzare în baza Avizului de însoțire, făcând clic pe butonul Completare/Completare în baza Avizului.
Totodată a fost prevăzut controlul asupra Avizelor emise anterior. Făcînd clic pe butonul Completare/Completare în baza Avizului, programul va afișa o listă în care vor fi reflectate doar acele Avize pentru care Factura de vînzare încă nu a fost emisă.
Astfel, se face imposibilă dublarea facturilor în baza aceluiași Aviz.
Totodată, este prevăzută posibilitatea de imprimare al Avizului atît cu prețul și suma indicate, cît și fără preț și sumă.
La necesitate, în Constante/Generale, puteți pune bifa în câmpul „Fără imprimare preț și sumă în Aviz”.
Indicarea acestei bife va duce la bifarea automată a steagului analogic în Parametrii de imprimare Aviz.
Și formularul imprimabil al Avizului va arăta în felul următor:
Dacă Utilizatorul va decide că în formularul imprimabil trebuie să fie indicate prețul și suma, atunci în Parametrii de imprimare se scoate bifa „Fără imprimare preț și sumă în Aviz” și formularul va arăta în felul următor:
2. În legătură cu întrebarea frecventă referitoare la plata Avansului pe salariu, a fost întocmită o Instrucțiune (vezi mai jos).
3. Având în vedere necesitatea întocmirii concediului medical din fondurile CNAS (pentru îngrijirea unui copil bolnav, boli oncologice etc.), este posibil să se calculeze concediul medical fără a fi divizat pe perioade.
Pentru a face acest lucru, trebuie să efectuați următorii pași:
- Deschideți registrul de calcul „Acumulări salariale de bază”.
- În calculele salariale de bază, creați o acumulare nouă, să presupunem Concediul medical din fondurile CNAS.
- Pentru a reflecta acest tip de acmulare în raportul IPC 21 în asigurările sociale per angajat, această acumulare trebuie să fie marcată cu bifa „Concediu medical din fondurile CNAS”
- În continuare, Utilizatorul trebuie să deschidă Constante/Suplimentare și manual, prin + să adăuge un câmp nou, unde: Perioada să fie indicată 01.01.2022
– – – Proprietăți … selectăm
Salariu / Plata din fondurile CNAS
– – – Varianta… Selectăm acumularea creată de noi Concediu medical din fondurile CNAS” - După toate acțiunile întreprinse, devine posibilă întocmirea concediului medical al unui angajat (pentru îngrijirea unui copil bolnav), în care nu va exista o divizare pe perioade în contul angajatorului și concediul medical
4. Datorită necesității de divizare pe diverse tipuri de concedii, în documentul Calculul indemnizației de concediu în partea tabelară a fost adăugat câmpul „Motivul absenței de la serviciu”
Informațiile din acest câmp vor intra automat în Registrul de evidență a timpului în secțiunea „Absența de la serviciu” din câmpul „Motivul absenței de la serviciu”.
5. S-a adăugat posibilitatea de a efectua plăți vamale în sumă fixă. Pentru a face acest lucru, în registrul cu Grupele vamale, pe lângă „% de plată”, a fost adăugat câmpul „Plată fixă”
6. A fost adăugată numerotarea pe casă în stuctura de Holding pe fiecare organizație în parte.
7. A fost optimizată funcția de calcul salariu și plata salariului după întocmirea documentului Datele de evidență ale persolanului cu tipul de operațiune Concediere.
8. Au fost remediate erori în program.
INSTRUCȚIUNE
Privind plata avansului pe salariu Contabilizare 4.0 ERP-sistem în baza de 1C: Întreprindere 8.
Această instrucțiune prezintă un exemplu de plată a unui avans pe salariu prin documentele Acumulare de salariu și Plata de salariu, ținând cont de toate angajamentele și deducerile necesare.
1. Să luăm în considerare un exemplu de plată atunci când o lună este complet elaborată.
1.1. Completăm documentul Acumulare Salariu. În sectiunea Adaos la salariu, toate rândurile se complează. În tipul de calcul este indicat Avans la salariu (metoda de calcul – Suma fixă)
În continuare, calculăm documentul Acumulare Salariu și îl salvăm.
1.2. Prin documentul de Plata Salariu efectuam plata acestui Avans.
1.3 La sfârșitul lunii, procedura se desfășoară în mod standard:
- Completam Registrul de evidență a timpului de lucru;
- Completăm documentul Acumulare salariu, în baza Registrului de evidență a timpului de lucru. După care facem clic pe butonul Calculare și în secțiunea Rezultat apare suma, minusăm suma avansului plătit mai devreme și Validăm documentul. La validarea documentului, programul va acumula 24% din asigurările sociale din suma fără plată în avans.
Ulterior, completăm documentul Plata Salariu.
Înregistrările contabile se formează corect. Datorită faptului că la plata avansului din salariu, la calcularea impozitului pe venit au fost scăzute Scutirile, atunci la plata salariului la sfîrșit de lună 12% au fost calculate din suma – 9% medicina. Scutirea formează 2250 lei.
2. Să vădem un exemplu când plata Avansului a fost plătită, dar angajatul a lucrat o lună incompletă și suma Avansului a depășit suma Salariului acumulat la sfârșitul lunii.
2.1 Prin documentul Acumulare salariu efectuăm plata avansul in valoare de 5500 lei.
2.2. Facem Plata salariului.
2.3. Din data de 18, salariatul intră în concediu medical și revine la muncă la data 31.05.2022. La sfârșitul lunii, calculăm concediul medical. Mai departe conform schemei standard.
După completarea Registrului de evidență a timpului de lucru, trecem la efectuarea Acumulării Salariu, care arată astfel:
5022 lei este suma pe care angajatul nostru ar fi trebuit să o primească la sfârșitul lunii, dar dacă luăm în calcul că anterior a fost emis un avans în valoare de 5500 lei, atunci suma finală va fi cu minus.
Așadar, în documentul Plata Salariului această sump nu va fi, pentru că, de fapt, nu sîntem datori față de salariat.
Raportul IPC 21 pentru luna mai va reflecta suma de 5022 lei.
Deja luna viitoare, la întocmirea documentului Acumulare salariu, contabilul va trebui să deducă suma datoriei angajatului și să direcționeze suma rămasă spre plată. Raportul IPC21 va reflecta suma totală.