Înainte de implimentarea Contabilitatății manageriale. Mai multe reguli importante
Implementarea contabilității manageriale este un proces pe scară largă care afectează toți angajații întreprinderii, nu doar conducerea și angajații serviciilor financiare.
În caz contrar, veți primi o „automatizare dispersată”, iar acest lucru este întotdeauna ieftin, ineficient și incomod.
Orice proiect de implementare a unor schimbări sau procese pe scară largă necesită câțiva pași importanți:
-
Aprobare de către conducere
Proiectul trebuie aprobat și „stimulat” de conducere și de proprietarii companiei.
În orice alte comunicații conducerea trebuie să ia o atitudine proactivă, să „promoveze” implementarea și să facă tot posibilul pentru o implementare reușită. -
Echipa de implementare
Ar trebui formată o echipă pentru implementare.
Principala responsabilitate este implementarea, nu procesele de rutină.
Prezența în echipă atât a specialiștilor, cât și a entuziaștilor este importantă, inclusiv a consultanților invitați, angajaților proprii sau al angajaților noi.
Dimensiunea echipei de implementare depinde de mărimea companiei. -
Angajatul cheie responsabil de comunicare
În fiecare departament implicat în implementare, este necesar să se selecteze un angajat cheie, de preferință unul care înțelege profund caracteristicile proceselor și este capabil să efectueze toate comunicările privind implementarea în zona sa de responsabilitate.
Acest angajat ar trebui să aibă o autoritate superioară atunci când discută și implementează proiectul. -
Controlul de către conducere
Managementul ar trebui să asigure un control organizat corespunzător în fiecare dintre etapele cheie ale implementării proiectului.
Dacă există probleme sau întârzieri în implementare, să ofere asistența necesară.
În cazuri de urgență, este posibilă chiar și o „scurtă intervenție operativă”.
Dar aceasta ar trebui privită ca o “ambulanță” și nu ca un “lucru obișnuit”.