Dragi prieteni!
Suntem bucuroși să anunțăm ieșirea unei noi versiuni de Contabilizare 4.0.136.
pe platforma 1C:Întreprindere 8.
Numărul relizului 4.136
- La cererea rezidenților MOLDOVA IT-PARK a fost adăugat mecanizmul de evidență al veniturilor implicate în activitatea IT-Park.
1.1.Pentru întreprinderile rezidente IT-Park în elemental de Organizație trebuie să fie activă opțiunea «Rezidentul al IT-Park»:
1.2.Pentru evidența venitului implicat în activitatea IT-Park a fost adăugat lista de coduri incluse în Clasificatorul activităților IT-Park:
1.3. Pentru completarea raportului privind vânzările implicate în IT-Park, în elemental de nomenclatură pe pagina Analitica a fost adăugată opțiune de selecție a codului Activităților IT.
1.4. Atenție! Dacă vânzarea nomenclaturii nu este implicată în activitatea IT-Park, tipul de activitate (IT-Park) trebuie să fie 1-Ate venituri din vânzări.
Tipul de activitate (IT-Park) poate fi necompletat! Dacă nomenclatura este utilizată pentru necesitățile de activitate a entității, sau este un mijloc fix, OMVSD.
1.5. De asemeni, a fost implimentat un mecanism de control care minimizează erorile mecanice ale uti Astfel, dacă în documentul de vânzare o nomenclatură nu are specificat tipul de activitate, programul o să înștiințeze utilizatorul printr-un mesaj de serviciu, însă documentul de vânzare se va valida!
1.6. Pentru o analiză operativă a vânzărilor implicate în activitatea IT-Parc, a fost adăugat un raport nou cu denumirea “Vânzări IT-Park”
1.7. Totodată, în lista Rapoartelor reglementate/ IT-Park a fost adăugat raportul IT-Park trimestrial, care se completează automat conform registrului de vânzări.
- Conform Ordinului Ministerului Finanțelor RM № 64 din 14.07.2023 a fost adăugată o categorie nouă în Clasificatorul categoriilor de personae asigurate-15511 Persoană care a beneficiat de prelungirea concediului paternal.
La necesitatea utilizării codului respectiv se completează un document de Calcule concedii, în care numaidecât se indică codul 15511 drept Codul categoriei persoanei asigurate.
Ulterior se perfectează documentele salariale în regim obișnuit.
În IPC21 în tabelul №3 programul va diviza automat perioada declarată conform exemplului.
- Pentru un control suplimentar, dar și pentru o evidență corectă a relațiilor cu terții, în program s-a implimentat o posibilitate de indicare a cotei 0% pentru TVA pentru contragenți.
În elementul de terț pe pagina Persoană juridică s-a adăugat opțiunea de indicare a cotei TVA 0%. Odată activată, opțiunea permite controlul relațiilor cu terțul dat, dar și completarea automată a cotei în documentul de închidere a lunii.
Dacă în documentul de Vânzări în partea tabelară se indică o cotă TVA diferită de 0%, programul va genera un mesaj de sitem, prin care va atenționa despre faptul că cota TVA diferă de cea a contragentului.
Atenție! Documentul se va valida! Programul doar generează mesaj informativ, modificarea cotei în document ramâne la discreția utilizatorului.
La deschiderea unui document nou de Închidere a lunii cu tipul operației Închidere avansuri, programul va completa automat pagina Calcul după alte cote cu terții care au activă opțiunea Rata pentru închidere avansuri.
- Pentru monitorizarea și controlul calculării impozitului pe venit reținut la sursa de plată a fost adăugată analitica de nivel 1 în documentele Plăți bancare și Plăți numerar.
Astfel, Balanța de verificare a soldurilor poate fi detaliată după primul nivel de analitică și vom obține analiza impozitului pe coduri ale sursei de venit
- Pentru a ușura și mai mult evidența timpului de muncă la întreprindere, în program au fost adăugate toate sărbătorile naționale conform articolului 111 al Codului muncii RM.
Atenție! Hramul localității se adaugă independent de utilizator!
- Este îmbunătățit mecanismul de citire a extraselor bancare privind achitările impozitelor.
Achitarea impozitului se percepe de program ca fiind o Plată bancară cu tipul operațiunii «Plăți diverse».
Pentru ca programul să citească integral datele și facă mișcările necesare este necesar să parcurgeți următorii pași:
- În elementul de terț să activați opțiunea «Întreprindere de stat»
Dacă nu aveți un astfel de terț, îl creați, pentru că altfel mecanismul nu va funcționa.
- În Setare înregistrări, pe pagina Conturi bancare, prin opțiunea de adăugare trebuie să supliniți lista de conturi pentru fiecare impozit. Obligatoriu trebuie de indicat contul de evidență a impozitului și Fluxul mijloacelor bănești.
Dacă nu omiteți pașii anteriori, citirea mișcărilor ce țin de achitarea impozitelor va fi automată și integrală!
- Este îmbunătățit mecanismul de distribuire a cheltuielilor în sinecostul nomenclaturii.
În documentul de Distribuire cheltuieli pe pagina Tabel asimilare cheltuieli se poate activa opțiunea Distribuire cheltuieli la data documentului, opțiunea este activă pentru metoda de distribuire Conform filtrului.
Atenție! Cheltuielile distribuite se reflectă în documentul de intrare a nomenclaturii, dar cu data documentului de distribuire. Astfel, cu ușurință se poate de majorat sinecostul nomenclaturii în perioada de luare la evidență a cheltuielilor, dar fără a modifica soldurile pentru perioadele anterioare
- Din considerentul că controlul oportun al datelor este cheia succesului, în program este implimentat încă un mecanism de control al relațiilor cu terții. Vorbim despre un raport managerial, care ne permite verificarea mișcărilor per terț și contract cu terțul.
Cu ajutorul acestui raport se poate de monitorizat dacă au fost închise corect avansurile și reflectate corect mișcările pe conturi și contracte, se poate de analizat per contragent sau în grup, pe tip de contract cu ajutorul filtrelor din raport.
Dacă este necesitate de analiza detaliată per contracte pe fiecare terț, este suficient să activați analitica de nivel 2 din setările raportului și astfel se deduc mișcările intra contractuale.
- Este îmbunătățit mecanismul de lucru cu documentul de Dare în exploatare a activelor pe termen lung. S-a adăugat pagina Comisie cu autocompletare a listei de membri ai comisiei din Constantele programului.
De asemeni în forma spre printare membrii Comisiei se completează automat din partea tabelară a documentului
10. Și procesarea de Printare a etichitelor a suferit îmbunătățiri.
Pe pagina Paramentri de listare este posibil de setat opțiuni ca mărimile bar codului, printare sau nu a textului bar codului, dimesiunea codului de bare și altele.
Astfel, utilizatorul își poate personaliza forma etichetelor după cerințele întreprinderii.
11. Au fost remediate unele erori de sistem.