Dragi prieteni!
Suntem bucuroși să anunțăm ieșirea unei noi versiuni de Contabilizare 4.0.130.
pe platforma 1C:Întreprindere 8.
Numărul relizului 4.130
1.Conform Ordinului Ministerului Finanțelor RM nr. 86 din 10.08.2022 cu privire la modificarea Ordinului ministrului finanțelor nr. 94 din 30 iulie 2020, în tabelul numărul 2 al raportului IPC 21, a fost adîugat rîndul 1.7.
În conformitate cu același ordin menționat în punctul 1 al prezentului document, a fost înnoit clasificatorul persoanelor asigurate, a fost adăugată o categorie nouă:
14912 Persoana, care exercită activități în calitate de zilieri în temeiul Legii Nr. 22/2018 privind exercitarea unei activități necalificate cu caracter ocazional desfășurate de zilieri
2.În baza legii de modificarea a unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial nr. 267-273 din 26.08.2022, conform căreia au fost operate modificări în Codul muncii RM nr. 154/2003, a fost ajustată formula de calcul a zilelor de concediu nefolosit acordat la concediere.
3.A fost corectat formularul tipizat 5C. Conform instrucțiunii de completare au fost modificate rubricile Rezerve și Cheltuieli.
4.A fost adăugat un bloc nou “Plata cu card bancar”.
- Pe tabul „Decontări” este posibilitate de indicat documentul pentru care se plătește.
- Pe tabul „Altele” sunt indicate conturile de decontare cu clienții, care se completează automat cu conturile indicate. Contul terțului se completează din elementul de catalog Terți, iar contul de decontare din constantele programei.
- Pe pagina „Istoric” programul adaugă înregistrări pentru mișcările din document.
Documentul „Plata cu card bancar” se formează pentru orice tip de vânzări. Generarea automată a documentului are loc la închiderea schimbului.
De astfel, pentru o evidență corectă a contului 245, pentru închiderea operațiunii de „Plată cu cardul bancar”, în documentul „Încasări bancare” a fost adăugat un tip nou de operațiune cu denumirea de „Primirea plăților cu cardul”.
În cadrul documentului se indică următorii parametri:
- Suma, care se specifică în suma totală, comisionul reținut și suma tranzacției.
- Suma comisionului se indică cu minus, astfel programul nu inregistrează încasări.
- Suma tranzacției, care corespunde sumei documentului de plată cu cardul bancar.
De asemenea în document este prevăzut câmpul pentru indicarea contului de decontare și casarea comisionului. Prin validarea documentului se formează formule contabile corespunzătoare pentru închiderea contului 245 dar și casarea comisionului.
5.A fost adăugată opțiunea de vizualizare a codului de bare De bază în raportul „Depozit” și „Price-List”.
Pentru ca codul de bare sa fie accesibil în rapoartele privind stocurile trebuie setat ca fiind de bază (Default). Pentru această opțiune este necesar de inserat prin clic codul de bare și – butonul „Setați codul de bare de bază”.
Importanat!!! Dacă doriți să ștergeți un cod de bare utilizați procesarea Selectare și procesare universală a obiectelor.
6.Pentru validarea documentelor „Bon de casa”, „Vânzări”, „Transferuri active” fără controlul stocului necesar debifați opțiunile „Verifică soldurile la înregistrare în regim operațional” și „Verifică soldurile la înregistrare în regim neoperațional” de pe pagina „Generale” a Costantelor.
7. Pentru o evidență corectă a formularelor de strictă evidență, în documentul „Retururi de la client” a fost adăugat un câmp nou „De la client”. În această rubrică se înscriu numărul și seria documentului de retur.
În calitate de număr de intrare se completează cu numărul și seria din diapazonul nostru de formulare, iar în Registrul de vânzări această mișcare se va reflecta în felul următor.
De asemenea este prevăzut acest mecanism și pentru retur de la furnizor.
În calitate de număr de intrare se completează seria și numărul din diapazonul companiei, iar a doua secțiune se completează cu număr și serie din diapazonul furnizorului. Iar completarea Registrului de procurări va avea loc în modul care urmează:
8. În interfața „Operator-casier”, în documentul „Bon fiscal” a fost adăugat butonul „Obține greutate”. Acest buton este activ dacă în elementul utilizatorului este bifată opțiunea „Utilizează cântar”.
De asemenea în bon fiscal a fost adăugată posibilitatea de a lucra cu caracteristici la utilizarea butonului „Caută”.
9. Au fost remediate erori în sistem.