Contabilitatea de gestiune realizează necesitatea obiectivă a personalului de conducere al companiei de a înțelege starea actuală a lucrurilor în dinamică și de a controla această stare.
Oferă control asupra stării nu numai a întreprinderii în ansamblu, ci și a proceselor și proiectelor interne.
Contabilitatea de gestiune nu este specificată prin acte de stat, subiecții din cadrul întreprinderii sunt interesați de aceasta. Adică vorbim despre automatizarea managementului companiei, politicile contabile de management, seturi de reguli și metode de planificare și reflectare a faptului tranzacțiilor comerciale.
Politica contabilă de gestionare și regulile sale determină sistemul de coordonate în funcție de care întreprinderea operează.
Cu ajutorul contabilității de gestiune, se calculează următoarele
- profit marginal pe tip de activitate;
- profitul marjei pe etape de redistribuire a produsului;
- cheltuielile generale sunt postate;
- costul este calculat;
- profitabilitatea este calculată în funcție de tipul de produs;
- se calculează punctele de rentabilitate și pârghia de funcționare.
Bugetarea și stabilirea prețurilor sunt strâns legate de contabilitatea de gestiune, automatizarea tuturor contururilor contabilității financiare pe baza celor mai bune soluții tehnice.
Nu există standarde general acceptate în contabilitatea de gestiune: este recomandabil să organizați contabilitatea de gestiune pe baza unei politici de contabilitate de gestiune elaborate special pentru întreprinderea dvs.
Când merită să ne gândim la necesitatea organizării contabilității de management într-o companie?
Semnele necesității trecerii la contabilitatea de gestiune sunt următoarele
- contabilitatea existentă nu oferă răspunsuri adecvate;
- tipul de contabilitate existent oferă răspunsuri prea târziu;
- contabilitatea utilizată nu permite analiza și modelarea activităților companiei în sens economic, activitățile economice se reflectă doar parțial, incomplet;
- tipul de contabilitate existent este contradictoriu, pentru același domeniu de activitate există diferiți indicatori și valori pentru care pot fi luate decizii diametral opuse;
- rapoartele privind contabilitatea aplicată sunt de neînțeles pentru utilizatori, șeful trebuie să apeleze în permanență la ajutorul unor traducători de la departamentul financiar.